Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(5)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(12)
Wyp. 59 (Korkowa)
(1)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(2)
Wyp. 121 (Żegańska)
(1)
Autor
Hadnagy Christopher
(2)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Castrounis Alex
(1)
Dziewa Lucyna
(1)
Dąbrowski Marcin (marketing)
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Fawcett Tom
(1)
Gibas Jarosław (1967- )
(1)
Holiday Ryan
(1)
Krzemiński Tomasz
(1)
Matkowski Cezar
(1)
Pietroń Katarzyna (1983- )
(1)
Prelewicz Anna
(1)
Provost Foster
(1)
Provost Foster (1964- )
(1)
Roguski Artur
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Skwarek Mirosław
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Sun Bin (382-316 p.n.e.). Metody wojskowe
(1)
Sun Zi (544-496 p.n.e.)
(1)
Sun Zi (544-496 p.n.e.). Sunzi bingfa
(1)
Szybilska-Fiedorowicz Izabela
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Urbański Artur (1969- )
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Wozniak Steve (1950- )
(1)
Zaremba Adam (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Przedsiębiorcy
(2)
Aktorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dziennikarze
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści zastosowań informatyki
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Instagram
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Media społecznościowe
(2)
Socjotechnika
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Analiza danych
(1)
Analiza fundamentalna (metoda ekonomiczna)
(1)
Analiza techniczna (metoda ekonomiczna)
(1)
Argumentacja
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Big data
(1)
Coaching
(1)
Customer Experience
(1)
Data mining
(1)
Decyzje
(1)
Design thinking
(1)
Dopamina
(1)
Eksperci
(1)
Emisja głosu
(1)
Facebook
(1)
Fake news
(1)
Gawker Media
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (GPW)
(1)
Google
(1)
Głos
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hogan, Hulk (1953- )
(1)
Image
(1)
Innowacje
(1)
Instrumenty finansowe
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Inwestycje giełdowe
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie głosu
(1)
Marketing partnerski
(1)
Mentoring
(1)
Mindfulness
(1)
Myślenie
(1)
Obama, Barack (1961- )
(1)
Obsługa klienta
(1)
Perswazja
(1)
Pieniądz
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Retoryka
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Samokontrola
(1)
Samorealizacja
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Sklepy internetowe
(1)
Spisek
(1)
Sprzedaż
(1)
Sukces
(1)
Superbohaterowie
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Sztuka wojenna
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie cyfrowe
(1)
Thiel, Peter (1967- )
(1)
Tusk, Donald (1957- )
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wizerunek medialny
(1)
Wolność mediów
(1)
Wolność słowa
(1)
Wymowa
(1)
Władza
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie relacjami z klientami
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zemsta
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(4)
Antologia
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje
(1)
Reportaż
(1)
Traktat
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Rozwój osobisty
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress)
Na okładce: O'reilly.
Tytuł oryginału: AI for people and business : a framework for better human experiences and business success.
To praktyczny przewodnik dla osób zainteresowanych wykorzystaniem AI w przedsiębiorstwie. Wyjaśniono tu dokładnie, czym jest AI i jakie kluczowe koncepcje się z nią wiążą, pokazano, w jaki sposób należy identyfikować związane z nią szanse, a także przedstawiono innowacyjny model AIPB, prezentujący całościowe podejście do prowadzenia inicjatyw AI. Opisano zasady tworzenia udanych strategii AI, które przynoszą korzyści zarówno pojedynczym osobom, jak i firmie. Istotną częścią książki są wskazówki dotyczące ryzyka, kluczowych kwestii, kompromisów i ograniczeń związanych z projektami AI. Podkreślono również znaczenie kierownictwa wykonawczego w innowacyjnych przedsięwzięciach związanych ze sztuczną inteligencją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naglący termin, niedoczas, permanentne opóźnienie - oto najwierniejsi towarzysze i zarazem najwięksi wrogowie kierownika projektu. Nawet certyfikowani project managerowie, ludzie z ogromną wiedzą i nie mniejszym doświadczeniem, raz po raz znajdują się w sytuacji, w której potrzeba naprawdę wielkiej psychicznej odporności, by się nie poddać. Otrzymują do realizacji projekty spóźnione już w momencie startu prac. Muszą współpracować z klientami nastawionymi na wieczne "nie" lub takimi, którym sprzedawca obiecał uczynić realnym to, co absolutnie nierealne... Niestety, mądra teoria zarządzania projektami IT nader często ma się nijak do rzeczywistości. Autor książki, wieloletni kierownik projektów, mierzy się w niej właśnie z tą powszechną, choć może mało elegancką praktyką zarządzania projektami. To szczególne kompendium wiedzy, "projektowej czarnej magii", zawiera sprawdzone recepty dla kierowników projektów oraz kierowników organizacji IT, a także rady dotyczące tego, jak działać w krytycznych sytuacjach oraz jak unikać: niedoszacowania projektów w IT, opóźnień w ich realizacji, sporów wewnątrz zespołu projektowego, konfliktów z innymi project managerami, działami wdrożeniowymi, zespołem handlowym, niedomówień w relacjach z klientami, oddawania niedopracowanego produktu, wszelkiego rodzaju zagrożeń - od kar za opóźnienia po zerwanie kontraktu. "Autor podzielił się swoim dużym doświadczeniem w nadzorowaniu strategicznych projektów w międzynarodowych organizacjach. Zaskakuje znakomitą syntezą oceny skomplikowanych sytuacji oraz trafną analizą ich przyczyn, uwarunkowaną złożonością zaangażowanych stron, psychologią głównych aktorów, czasami sprzecznymi celami w organizacjach, a także różnie rozumianymi założeniami i zasadami niby oczywistymi dla wszystkich. Książka zawiera wiele case’ów z bogatej praktyki autora, co utrzymuje duże zainteresowanie w trakcie lektury, daje możliwość utożsamienia się z osobą decyzyjną zarządzającą dużymi projektami, zmienia perspektywę patrzenia i myślenia. Różne sytuacje i warianty rozwoju projektu oraz eskalacji sytuacji pozwalają zastanowić się nad mechanizmami i skutkami podejmowanych decyzji. Poruszane zagadnienia są niezwykle pragmatyczne i wszechstronne, pokazują wszystkie aspekty projektu - od jego genezy do zakończania. Książka nie jest teoretycznym kompendium o metodykach, ale bazuje na psychologii biznesu, emocjach oraz sprzeczności interesów - przez co jest niezwykle wartościowa. Po jej przeczytaniu czytelnik z pewnością zada sobie pytanie: czemu ciągle popełniamy tyle błędów, skoro zachowania i ich skutki są takie oczywiste i przewidywalne?"[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Dzięki tej książce udoskonalisz swoje umiejętności komunikacyjne: nauczysz się odczytywać niewerbalne wskazówki i samemu prezentować niewerbalne wzmocnienia. Z jednej strony zaczniesz lepiej rozumieć przekaz innych ludzi, z drugiej - sprawisz, że rozmówcy zaczną cenić komunikowanie się z Tobą. Szybko zauważysz, jaka to cenna umiejętność: jako specjalista do spraw bezpieczeństwa będziesz skuteczniej edukować współpracowników i zwalczać cyberataki. Jako osoba działająca publicznie łatwiej przekonasz ludzi do swoich idei. Dowiesz się, jak naukowe zdobycze socjotechniki mogą być wykorzystywane do różnych celów: dobrych, złych czy po prostu brzydkich. Wiedza zdobyta dzięki tej lekturze oraz odrobina krytycznego myślenia staną się Twoim najlepszym zabezpieczeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Biznesowa nauka latania na najwyższym poziomie niepewności Termin VUCA wywodzi się z wojskowości. Jest to akronim utworzony od czterech angielskich słów: zmienność (volatility), niepewność (uncertainty), złożoność (complexity) i niejednoznaczność (ambiguity). Koncepcję tę wprowadzono po to, by opisać płynną rzeczywistość świata po zakończeniu zimnej wojny. Mniej więcej na początku XXI wieku VUCA zaczęto przeszczepiać na grunt biznesu, w którym również panuje coraz większa zmienność i niejednoznaczność, rośnie stopień skomplikowania problemów, a dawne pewniki stają się niewiadomymi. Jak odnaleźć się w takim świecie? Odpowiedzią jest praktyczne podejście do koncepcji VUCA, które proponuje autor tego przewodnika. Składa się on z trzech części. Pierwsza, AGILE, stanowi ukierunkowanie pozwalające zrozumieć kontekst działania w środowisku VUCA oraz technologie, metody i narzędzia, które wspierają planowanie i realizację celów w takim środowisku. Druga, DESIGN, zawiera zestaw narzędzi, instrukcji i scenariuszy umożliwiających samodzielne zaprojektowanie kompletnego modelu strategic workflow - strategicznego strumienia pracy. Trzecia, THINKING, przygotowuje do realizacji celów i strategii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siła głosu : jak mówić, by ludzie chcieli słuchać / Katarzyna Pietroń. - Wydanie 2 poszerzone. - Gliwice : Onepress - Helion, copyright 2020. - 235, [1] strona ; 21 cm.
Kogo słychać, tego słuchają. Nie wystarczy mówić trzeba to robić odpowiednio. Na temat, interesująco, używając rozmaitych narzędzi wspomagających, chwytów i sztuczek, jakie stosują dobrzy mówcy. To kwestia nie tylko talentu i warsztatu. Niektórym ludziom zdolność do przyciągania uwagi audytorium przychodzi z łatwością, inni muszą praktykować wiele lat, by się tego nauczyć. Jedni i drudzy nie osiągną sukcesu, jeśli nie będzie ich dobrze słychać. Nawet najbardziej fascynująca opowieść, wyszeptana albo wymamrotana pod nosem, głosem drżącym i niepewnym swojej mocy, mową niewyraźną czy wręcz niezrozumiałą, nie dotrze do odbiorcy! Na szczęście właściwej emisji głosu także można się nauczyć. Dzięki zasadom i ćwiczeniom zawartym w tej książce poprawisz dykcję i modulację głosu. Nauczysz się radzić sobie z tremą i zaprzęgniesz towarzyszące wystąpieniom emocje do pracy na Twoją rzecz. Dowiesz się, jak przygotować się do przemawiania i jak wzbudzić w sobie charyzmę, za którą chętnie podążą Twoi słuchacze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Tytuł oryginału: Data science for business, 2013.
Wyciągaj trafne wnioski! Posiadanie zbiorów danych to połowa sukcesu. Druga połowa to umiejętność ich skutecznej analizy i wyciągania wniosków! Dopiero na tej podstawie będziesz w stanie właściwie ocenić kondycję Twojej firmy oraz podjąć słuszne decyzje. Wiedza zawarta w tej książce może zadecydować o sukcesie biznesowym lub porażce. Nie ryzykuj i sięgnij po to doskonałe źródło wiedzy, poświęcone nauce o danych. To unikalny podręcznik, który pomoże Ci sprawnie opanować nawet najtrudniejsze zagadnienia związane z analizą danych. Dowiedz się, jak zbudowany jest proces eksploracji danych, z jakich narzędzi możesz skorzystać oraz jak stworzyć model predykcyjny i dopasować go do danych. W kolejnych rozdziałach przeczytasz o tym, czym grozi nadmierne dopasowanie modelu i jak go unikać oraz jak wyciągać wnioski metodą najbliższych sąsiadów. Na koniec zaznajomisz się z możliwościami wizualizacji skuteczności modelu oraz odkryjesz związek pomiędzy nauką o danych a strategią biznesową. To obowiązkowa lektura dla wszystkich osób chcących podejmować świadome decyzje na podstawie posiadanych danych! Dzięki tej książce: poznasz model predykcyjny dowiesz się, jak dopasować model do danych zwizualizujesz skuteczność zbudowanego modelu zwiększysz swoje szanse na osiągnięcie sukcesu biznesowego! Przeanalizuj posiadane dane i podejmij trafne decyzje! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć social media / Artur Roguski. - Gliwice : Onepress - Helion, copyright 2020. - 291, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystają ludzie wokół Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentują w telewizji otaczającą Cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy. Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi: Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowych Co powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronić Jak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celów W jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowych.[z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Handlowanie na Facebooku? To działa! Internet to błogosławieństwo dla wielu biznesów. Okno na świat, które daje szansę dotarcia z ofertą do osób, z którymi normalnie, w świecie offline'owym nie byłoby okazji nawet się spotkać. O sprzedaży nie wspominając. Sklep internetowy, czat tego sklepu, sprawny system płatności, perfekcyjne zdjęcia produktów, szybka komunikacja w każdym dostępnym kanale social mediów... I nic. Może nie nic, ale niewiele. Tyle się mówi i pisze o promocyjnej roli mediów społecznościowych, a tu proszę - nie działa. Przepalanie czasu i pieniędzy. O, czyżby? A może po prostu, w mediach społecznościowych jest jak w życiu? Jak w handlowaniu face to face? Ten jest skuteczniejszy, kto jest bardziej perswazyjny? Kto potrafi lepiej wywierać wpływ? Bo social media to tak naprawdę nie są media. To współczesny "miejski ryneczek", na którym sprzedawcy spotykają się z potencjalnymi kupującymi, a spośród wielu "stoisk" sukces odnosi to, którego właściciel jest najbardziej przekonujący. Rzecz w tym, by przestać wrzucać na Facebooka posty (bo przecież dziś środa, w środę trzeba coś napisać!) i zaprząc go do prawdziwej gry w sprzedawanie. Na 101 perswazyjnych sposobów. Jesteś na to gotów?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: "No excuses! : the power of self-discipline" 2010.
Nowe, ekskluzywne wydanie z audiobookiem! Najważniejszym i największym triumfem człowieka jest zwycięstwo nad samym sobą Platon Dlaczego niektórym ludziom sukcesy przychodzą łatwiej niż innym? Dlaczego jedni zarabiają więcej, mają szczęśliwsze życie i w tym samym czasie osiągają lepsze wyniki niż cała reszta społeczeństwa? Na czym polega prawdziwa "tajemnica sukcesu"? Na czym polega związek między samodyscypliną a poczuciem własnej wartości? Samodyscyplina to zdolność do robienia tego, co trzeba, kiedy trzeba i bez względu na to, czy się nam chce, czy nie Elbert Hubbard, jeden z najbardziej płodnych pisarzy amerykańskich Pomyśl o swoim celu w życiu. Czy chciałbyś zarabiać dwa razy więcej? Spłacić kredyt? A może schudnąć? Zapewne nie tylko tego pragniesz, ale nawet wiesz, co musisz zrobić, żeby to osiągnąć. I planujesz to zrobić… kiedyś. Jednak zanim się do tego faktycznie weźmiesz, dochodzisz do wniosku, że należy Ci się krótki wypad w wyimaginowane miejsce, zwane wyspą Kiedyś. Natomiast pierwsza zasada sukcesu jest bardzo prosta: wydostań się z wyspy! Przestań szukać wymówek! Zrób to, co masz zrobić, albo tego nie rób, ale przestań się tłumaczyć. Nie używaj już swojego wspaniałego umysłu do wymyślania zawiłych wykrętów i usprawiedliwień. Zrób coś. Cokolwiek. No już! Powtarzaj sobie: "To, co się stanie, zależy ode mnie!". Niniejsza książka pokaże Ci, jak — krok po kroku — stać się nadzwyczajną osobą, zdolną do nadzwyczajnych dokonań. Samodyscyplina jest czynnikiem, dzięki któremu można wydostać się z wyspy. Stanowi ona klucz do wspaniałego życia, bez którego nie sposób osiągnąć żadnego trwałego sukcesu. Każdy z dwudziestu jeden rozdziałów podaje metody i praktyczne ćwiczenia zwiększania samodyscypliny w wybranej sferze Twojego życia: prywatnej – uświadomi Ci, że to Ty jesteś odpowiedzialny za swój sukces, i pokaże, iż wytrwałość naprawdę przynosi efekty; biznesowej i finansowej – staniesz się lepszym przywódcą i menedżerem, będziesz lepiej zarabiać, poprawisz organizację czasu i umiejętność rozwiązywania problemów; szczęścia życiowego – staniesz się szczęśliwszy, zdrowszy i bardziej wysportowany. Brian Tracy sam pewnego dnia opuścił wyspę Kiedyś. Nie skończył szkoły średniej, więc przez kilka lat pracował jako robotnik. Jednak dzięki samodyscyplinie zdołał odmienić swoje życie oraz odnieść sukces jako handlowiec, specjalista od marketingu, inwestor, deweloper i w końcu konsultant od spraw zarządzania. Doradzał ponad tysiącu firmom, prowadził warsztaty i seminaria motywacyjne, w których wzięły udział ponad 4 miliony ludzi z czterdziestu krajów; napisał czterdzieści pięć książek. W Polsce jest znany m.in. dzięki takim tytułom, jak: Zjedz tę żabę, Punkt zwrotny czy Sposób na sukces. Szturmem podbił także listę przebojów wydawnictwa Onepress — dzięki serii motywacyjnych miniporadników. Jak sam twierdzi: "Nieważne, kim się urodziłeś, ważne, kim chcesz zostać". [źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4842823/nie-tlumacz-sie-dzialaj-odkryj-moc-samodyscypliny].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Giełda : podstawy inwestowania / Adam Zaremba. - Wydanie III zaktualizowane. - Gliwice : Onepress - Helion, copyright 2022. - 263 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Exclusive)
Giełda od A jak „akcja” do Z jak „zysk” Ta książka to skarbnica podstawowych informacji o polskiej giełdzie. Podstawowych, czyli takich, które powinien koniecznie poznać początkujący inwestor, zanim zdecyduje się na ulokowanie środków finansowych w akcjach spółek. Brak tej wiedzy może mieć bardzo negatywne skutki dla portfela osoby rozpoczynającej przygodę z rynkiem akcji. Wydaje się zresztą, że luki w edukacji giełdowej na poziomie podstawowym wykazują także gracze o dłuższym stażu. Problemy światowego systemu finansowego w latach 2007 – 2009 oraz późniejszy kryzys zadłużeniowy w strefie euro dotknęły również GPW i uszczupliły portfele krajowych inwestorów o niewyobrażalne wcześniej kwoty. Krach z ostatnich lat porażał skalą, jednak przecież kryzysy na rynkach akcji to nie nowość w świecie wielkich pieniędzy. To, co uderza najbardziej, to fakt, że przecież przynajmniej strat można było uniknąć. Inwestorom w okresie galopującej hossy często wydaje się, że gra na giełdzie to łatwa i przyjemna droga do fortuny. Niestety, większość z nich nawet nie przypuszcza, jak bardzo się myli. Nim więc rzucisz się na fale oceanu giełdowych wzrostów i spadków, dowiedz się: jakie opłaty czekają na Ciebie, z jakimi rodzajami ryzyka musisz się liczyć i jak się przed nimi ustrzec, co jest ważne w kwestii giełdowych zleceń, czym są i jak należy czytać indeksy giełdowe, w co możesz inwestować — akcje, obligacje, kontrakty terminowe, opcje, produkty strukturyzowane, jak skutecznie analizować wartość spółek, jak powinien wyglądać poprawnie zbudowany portfel inwestycyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzenie doświadczeń klientów / Artur Urbański, Lucyna Dziewa. - Wydanie II poszerzone. - Gliwice : Helion : Onepress, copyright 2023. - 255, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 19x25 cm.
Na okładce: Odkryj klucz do klientów i wykorzystaj moc technologii cyfrowych, by podnieść wyniki i efektywność Twojej firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mentoring : zestaw narzędzi / Maciej Bennewicz, Anna Prelewicz. - Gliwice : Onepress - Wydawnictwo Helion, copyright 2020. - 168 stron : ilustracje ; 21 cm.
Podejrzyj warsztat współczesnego mentora Relacja mistrz - uczeń, a następie mistrz - czeladnik była jednym z podstawowych elementów kształcenia zawodowego aż do początków zainicjowanej w Anglii rewolucji przemysłowej. Zadaniem ucznia, czyli przyszłego czeladnika, było precyzyjne odwzorowywanie wiedzy i doświadczenia mentora - mistrza rzemieślniczego. Przez stulecia ludzkość uczyła się więc od mistrzów. Ich praktyczna wiedza była skarbem, a doświadczenie narzędziem umożliwiającym jej odpowiednie wykorzystanie. Współczesny pracownik wcale nie wymaga mniej wsparcia i wiedzy niż jego pradziad czeladnik. Ponieważ jednak zmieniły się technologia, rynek pracy i wymogi stawiane przez pracodawców, aktualnie potrzebujemy wiedzy i narzędzi o innym charakterze. Większość dzisiejszych mistrzów i ich podopiecznych pracuje głową, nie rękami. Przydaje nam się rozumienie świata, jaki nas otacza, umiejętność analizy zjawisk, zdolność pojmowania ich skutków, przyczyn i mechanizmów. Pytamy o wartość życia, sens pracy, znaczenie etyki. Niestety, powszechna edukacja, skupiona na testowaniu i egzaminowaniu, pomija te wielkie filozoficzne pytania. I tu wkracza mentoring, bazujący na prastarej relacji mistrz - uczeń. Korzystając z określonych, dobrze zdefiniowanych narzędzi, mentoring oducza starych, złych nawyków, których nabraliśmy w dzieciństwie i młodości, i czyni mentora źródłem wiedzy, nauczania i wsparcia. W efekcie podopieczny rozwija swoje kompetencje i wypracowuje nową, satysfakcjonującą postawę wobec realizowanych zadań. Patron medialny:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Emocje? Weź to na spokojnie! W teorii wiemy o nich bardzo wiele. Gorzej z praktyką. Dlaczego, mimo że rozumiemy, skąd na przykład bierze się w nas złość i rodząca się pod jej wpływem agresja, mimo że pojmujemy, jak bardzo jest ona niszcząca i nieracjonalna, wciąż się jej poddajemy? Potem musimy naprawiać szkody - przepraszamy i tłumaczymy się z głupot, które popełniliśmy. Dlaczego życie tak wielu osób wypełnione jest nieujarzmionym lękiem, poczuciem winy, niską samooceną, stresem, gniewem, smutkiem? Czemu wielu z nas świat emocji kojarzy się wyłącznie z cierpieniem czy wręcz, jak w przypadku odrzucenia - z fizycznym bólem? Na wszystkie te pytania istnieje tylko jedna odpowiedź: wciąż nie wykształciliśmy w sobie zdolności niezbędnych do zarządzania własnymi emocjami i nadal pozwalamy na to, by to one zarządzały nami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. 87 (Trawiasta)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Autor tekstu i autor przedmowy według okładki.
Tytuł oryginału: Social engineering : the science of human hacking.
Inżynieria społeczna określa sposoby wpływania na drugiego człowieka w celu nakłonienia go do działania, które może być niezgodne z jego osobistym interesem. Koszt użycia socjotechnik jest bardzo niski, ryzyko - akceptowalne, a korzyści bywają ogromne. Uważa się, że socjotechniki są nieodzownym narzędziem hakerów, przestępców czy służb specjalnych. Oczywiście, nie zawsze intencje towarzyszące stosowaniu inżynierii społecznej zasługują na potępienie: tego rodzaju działanie przy kampaniach edukacyjnych, akcjach charytatywnych czy w marketingu trudno jednoznacznie nazywać nieetycznym. Niemniej wiedza o socjotechnikach staje się obecnie bardzo ważna, choćby po to, aby skutecznie bronić się przed atakami tego typu. To drugie, przejrzane i gruntownie zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika po różnych technikach inżynierii społecznej, od klasycznych po najnowocześniejsze. Przedstawiono tu naukowe podwaliny socjotechnik, a poszczególne metody, takie jak tworzenie pretekstu, modelowanie komunikacji, tailgating czy phishing, opisano z przywołaniem rzeczywistych zdarzeń. Książka pozwala zrozumieć, jak łatwo jest skłonić ludzi do podjęcia szkodliwych decyzji, a równocześnie podpowiada, jak można skutecznie bronić się przed socjotechnikami. Są one coraz powszechniejsze: w ciągu ostatnich kilku lat ich zastosowanie bardzo się rozpowszechniło - i dotyczy to zarówno przestępców, jak i najzupełniej legalnie działających profesjonalistów. W tej książce między innymi: najnowsze osiągnięcia zawodowej socjotechniki stosowanie białego wywiadu, manipulacja relacjami, praca na emocjach testy penetracyjne, phishing, vishing, podszywanie się budowanie systemu obrony przed atakami socjotechnicznymi wykorzystanie umiejętności miękkich w inżynierii społecznej Inżynieria społeczna: najważniejsze narzędzie hakerów, polityków i... aktywistów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Historia konfliktu Thiel/Hogan vs Gawker.
Tytuł oryginału: Conspiracy : Peter Thiel, Hulk Hogan, Gawker, and the anatomy of intrigue, 2018.
Książka roku 2018 według NPR! Rzecz o tym, jak działa współczesna władza - niezwykła opowieść, którą New York Times uznał za "niesamowicie wciągającą", a The Sunday Times określił jako "porywającą... niesamowitą współczesną historię medialną, którą świetnie się czyta". Przeczytaj książkę, o której wszyscy mówią! To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela - z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana - udowadnia, że tam, gdzie w grę wchodzi żądza zemsty w połączeniu z milionami dolarów, nic nie jest takie, jakie się pozornie wydaje. Autor pokazuje, że chęć rewanżu za coś tak teoretycznie błahego jak plotka może doprowadzić do zniszczenia imperium medialnego. Rozmawia z osobami biorącymi udział w spisku i odsłania kulisy niezwykle drobiazgowego podstępu, w który zamieszani są milionerzy, miliarderzy, gwiazdy sportu i kina. Stawia pytania z jednej strony o kwestię wolności prasy i wypowiedzi we współczesnym społeczeństwie, z drugiej - o etykę postępowania mediów i najbogatszych ludzi na świecie. Czy pieniądze pozwalają miliarderom na przekraczanie granic? Czy prywatność jest wartością, której naruszenie kosztuje setki milionów dolarów? Jaką rolę odgrywa w tym swoboda wypowiedzi? To tylko niektóre kwestie pojawiające się w książce brawurowo opisującej pełną kontrowersji intrygę zakończoną jednym z najsłynniejszych procesów sądowych w dziejach USA. Zawiła intryga zaplanowana i zrealizowana z dbałością o najdrobniejsze szczegóły Wartka akcja oparta na przenikliwej narracji i rozmowach z uczestnikami spisku, a także jego ofiarami Opis trwających kilkanaście lat przygotowań do rewanżu, który zakończył się wielomilionowym wyrokiem skazującym Historia konfliktu pomiędzy miliarderem a wydawcą mediów internetowych, które naruszyły jego prywatność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka wojny / Sun Tzu, Sun Pin ; przekład: Dariusz Bakalarz. - Wydanie III. - Gliwice : Onepress Power - Helion, copyright 2022. - 318, [2] strony : mapa ; 22 cm.
Rok wydania na podstawie daty wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Na okładce: Zawiera dodatkowo 36 forteli oraz metod podstępu i zwodzenia przeciwnika.
Chińskie traktaty zawierające zasady taktyki i strategii skuteczne nie tylko w wojsku, ale również w interesach i życiu osobistym. Niewiarygodne, że zasady i metody konfrontacji z przeciwnikiem znane w odległej epoce i zupełnie innej cywilizacji z powodzeniem znajdują zastosowanie również dzisiaj. Sztuka wojny Sun Tzu i Metody wojskowe Sun Pina przedstawiają zbiór zaleceń i rad dla każdego, kto dowodzi ludźmi, stawia czoła wyzwaniom i walczy o pozycję dla siebie i swoich podwładnych.zawarta w tej książce wiedza nie wymaga naukowego przygotowania i jest przystępna dla każdego czytelnika.
Słowa chińskich mędrców opatrzone zostały komentarzami zawierającymi wyjaśnienia trudniejszych fragmentów, opisami kontekstu sytuacyjnego i propozycjami zastosowania ich interpretacji w sytuacjach życia codziennego.O skuteczności ponadczasowych chińskich nauk wiedzą azjatyccy politycy, biznesmeni i wojskowi od dwu i pół tysiąca lat. W XX wieku, po przegranej wojnie w Wietnamie, przekonały się o niej również Stany zjednoczone, gdzie od kilkudziesięciu lat wykłada się wiedzę Sun Tzu i Sun Pina na uczelniach wojskowych.Opanowanie skutecznych strategii przydaje się nie tylko na wojnie, ale również na co dzień. Nauki Sun Tzu nadają się do zastosowania w negocjacjach, windykacjach, marketingu, reklamie, sporcie, walce z konkurencją, zarządzaniu ludźmi i obronie własnych interesów.Te traktaty uczą zwyciężać. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej